مرجوعی و تعویض

شرایط و ضوابط کلی عودت یا تعویض محصولات هفت

 

بنا به رویه همیشگی "هفت" جهت احترام به مشتری و پایبندی به اصول مشتری مداری؛ فرآیند عودت کالا برابر با شرایط زیر انجام می پذیرد و در صورت تمایل مشتری مبنی بر بازگرداندن کالای سالم و نو، شرکت نسبت به عودت وجه و یا تامین اعتبار برای مشتری اقدام خواهد نمود. ذکر این نکته نیز ضروری ست که عودت و یا تعویض کالا در مواردی که واجد شرایط مرجوعی نباشند امکانپذیر نخواهد بود.

به طور کلی جهت انجام فرآیند عودت و یا تعویض کالا می بایست تمامی شرایط مندرج در زیر احراز گردد:

  • کالا سالم باشد و به خواست مشتری مرجوع گردد و یا در صورت وجود عیب یکی از موارد واجد شرایط مرجوعی اثبات گردد.
  • از زمان صدور فاکتور خرید بیش از 72 ساعت نگذشته باشد.
  • کالا در زمان حراج خریداری نشده باشد.
  • در هنگام تعویض می بایست فاکتور خرید کالا همراه مشتری بوده و ارائه آن به شرکت الزامی است.
  • تگ و لیبل کالا و متعلقات آن می بایست همچنان به همان صورت اولیه به محصول متصل باشد.
  • ظاهر کالا می بایست مطابق با همان شرایط استاندارد در هنگام فروش و تحویل به مشتری بوده و هیچ گونه آثار آسیب دیدگی و یا تغییر فیزیکی در لباس مشهود نباشد.
  • ظاهر اولیه کالا همچنان حفظ شده باشد و فاقد هرگونه بوی غیرطبیعی، خراشیدگی، تاخوردگی و یا له شدگی باشد.

 

  • مواردی که واجد شرایط مرجوعی هستند:

نقص در برش و یا دوخت کالا به صورت ذاتی، آبرفت لباس، رنگ دهی، پرزدهی، پوسیدگی پارچه، شکافتگی از محل درزها، جدا شدن کفه یا پاشنه کفش، در رفتگی زیپ، افتادن دکمه و سایر متعلقات لباس.

 

  • مواردی که واجد شرایط مرجوعی نیستند:
  • عدم شستشوی صحیح لباس (درجه حرارت آب متناسب با نوع پارچه – استفاده از ماشین لباسشویی و یا خشک کن بجای شستشو با دست)
  • عدم استفاده از مواد شوینده مناسب
  • ایراداتی که توسط خریدار در محصول ایجاد شده باشد. (پارگی، سوراخ شدگی، سوختگی، قرار دادن لباس در معرض تابش مستقیم نور خورشید برای مدت زمان طولانی)
  • برابر با قانون؛ تعویض و یا عودت کالای بهداشتی همانند لباس زیر، شال و روسری، لباس شنا، حوله و سایر کالاهای مشابه و همچنین لوازم بهداشتی ممنوع بوده و تعویض یا باز پس گیری آن ها امکان پذیر نخواهد بود.

 

ضوابط تعویض و یا عودت کالای معیوب (واجد شرایط مرجوعی)

  • در صورتی که کالای خریداری شده توسط مشتری پس از گذشت مدت زمان کوتاه و به دلیل بروز مشکلات مربوط در مرحله تولید (یکی از موارد واجد شرایط مرجوعی) غیر قابل استفاده گردد، مشتری می بایست مراتب را حداکثر تا 24 ساعت پس از بروز مشکل به همکاران ما در واحد ارتباط با مشتریان به شماره 02632760447 (روزهای شنبه تا چهارشنبه از ساعت 9 لغایت 17) اطلاع داده و بلافاصله نسبت به تکمیل فرم مخصوص جهت ارجاع کالا به کارشناسان و بررسی علل آن اقدام نماید. لازم به ذکر است که ارائه فاکتور خرید به واحد ارتباط با مشتریان الزامی بوده و رسیدگی به درخواست هایی که پس از گذشت 24 ساعت و یا بدون ارائه فاکتور خرید صورت پذیرد میسر نخواهد بود. همچنین مشتریان گرامی توجه نمایند که پس از اخذ تأیید واحد ارتباط با مشتریان مبنی بر موافقت عودت، میبایست کالای معیوب را از طریق پست طی حداکثر 7 روز به آدرس دفتر مرکزی هفت ارسال و یا به یکی از فروشگاه های هفت تحویل نمایند. مجموعه هفت نیز پس از دریافت کالای معیوب از مشتری حداکثر طی 72 ساعت کالا را برای مشتری تعویض نموده و یا در صورت خواست مشتری مبلغ بستانکاری را به شماره حساب اعلامی ایشان (به نام خریدار اولیه) واریز خواهد نمود.